Sunday 3 May 2015

Exam nak dekat!!


 Exam nak dekat dah tapi aku masih melekat pada satu bab
Aku  terfikir kenapa susah nak masuk otak
Aku baring di atas katil di dalam bilik
Masih menghafal
Buat seketika aku berhenti menghafal
Memikirkan semula tujuan aku bersusah payah

'Kita kena belajaq kerana Allah
Untuk dapat ilmu pegetahuan
Bukan nak gred cantik
Nanti susah kita nak belajaq'

Hmmm...yang apa yang kawan aku kata
Memang aku setuju
Aku fikir balik
Apa yang aku tengah buat
Study untuk gred atau study untuk pengetahuan seumur hidup?

Sejujurnya...
Aku mengaku
selama ni aku study untuk gred

Oleh itu kawan kawan
Kita kena ubah pemikiran kita
Niat kita
Insya allah semua Allah akan senangkan untuk kita

Utamakan Allah insya Allah
Kita akan diutamakan Allah

:D

Sapa yang nak exam dah kat luar sana
Set minda
Reset niat
Buat kerana Allah
Minta Allah terangkan hati kita lapangkan dada kita kuatkan semangat dan ingatan kita
Untuk terus berjihad di jalan Allah
kan DIa pemegang hati kita

#semogaberjaya


1 comment:

  1. Memanglah nak belajar untuk pengetahuan seumur hidup :') Tapi bila dekat exam dh jd stress, mana taknya nk belajar elok2 ^^"

    ReplyDelete