Monday 8 June 2015

#SISC2015

Students' international conference
Hmmm aku pun tak berapa nk tau Tapi nama pun conference so...faham faham sendiri LA
Dianjurkan oleh SGGS dan diiktiraf oleh kementerian pelajaran .

Bla..bla..bla .....
Bukan tu yg aku nak cerita..aku nak cerita pasal APA yg Jadi masa aku jual barang dekat hotel tempat conference diadakan.
Ada delegates dari Thai filipina Indonesia  Taiwan India Dan Malaysia sendiri.

Aku sebagai usahawan berjaya(lah sangat) Dan kawan kawan aku p LA jual barang souvenirs n kacang kacang skit...Dari secondday to the last day..Tapi ada satu hari tak berniaga sebab depa p melawat satu pulau (pandai pandai ja aku cakap satu pulau) .

Hari terakhir tu delegates dibnarkan beli souvenirs n ada yg jual souvenirs ...nak dijadikan cerita delegates Thailand handsome handsome so..faham faham lah..ramai serbu tempat depa n sebelah depa pulak Dari filipina ..boleh LA handsome depa tu...jual baju Tapi habis hmmmm.t shirt bias a ja pun!!!!! (Jealous APA aku Ni haih)

Tapi point aku susah pay ah type Ni adalah jeng jeng jeng. .

Aku n kawan kawan aku bergilir gilir Jaga kedai n p Tengok kedai Lain...then masa aku jaga ada delegate Thai datang. Aku pun beramah mesra LA...ckap tak berhenti semata mata nk jual barang Lol...usahawan berjaya LA katakan...

Then dah beli barang tu...aku cakap terima kasih Tapi bahasa Thailand...hmmm Bajet hebat Tapi salah...Tapi masa  cakap tu aku punya LA confident n muka pun confident ..then kawan aku gelak puny a kuat boleh ganti langsuir dh..aku pulak macam blurrrr masih tak tau APA salah aku...aku cakap kun kun kap .....hmmm hebat bebenor aku Ni..then org Thai tu macam erk... Then dia belah. Aku tak in gat sangat muka dia masa tu sebab aku malu gila n dh cover muka aku guna sweater...hmmm sedihnya hidup gua~…

Lol ..then kawan aku pun bagi ajaran sesat.huh Tadi punya LA gelak kat aku ..Tapi salah jugak..depa cakap kap pun kap Tapi bila org Thai tu datang balik,aku minta dia ajar aku n aku minta maaf sebab salah cakap..then org Thai tu ajar LA aku dgn penuh sabar ye anak anak sekalian..Tapi org Thai tu cakap kap kun kap ..hmm spot the difference?

Good
Then masa turn aku nk jalan p kedai lain nk tangkap gambaq semua..aku terlebih excited sampai terlanggaq someone ..n that someone ada lah org Thai yg sama tadi..hmm OK...malu gua~…

So moral value of the story ..jgn gelak kat org yg cuba untuk improve kemhiran dia..n jangan takut mencuba n bertanya.

Memang panjang cerita Ni Tapi sapa yg dah Baca ayat Ni masudnya ampa semua orang yg sabar XD . terima kasih kapkun kap ...
Subhanallah Alhamdulillah Lailahailallah Allahu akbar
Assalamualaikum

#jomZikir :D

No comments:

Post a Comment